داروی Alogliptinموجب افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی نمی شود

 13 مارس 2015- داروی رایج Alogliptinکه بنام های Nesinaو vipidiaدر آمریکا واروپا عرضه می شود و جزو گروه داروهای Dpp-4 inhibitorمی باشد موجب افزایش خطر بیماری قلبی یا نارسایی  قلبی نمی شود.

 نتایج این تحقیق درمجله ی The lancetمنتشر گردید این نتایج بر اساس اطلاعات بدست آمده از کارآزمایی بالینی  جهانی EXAMINEارائه  گردید.

 محققان دریافتند که حتی در بیماران مبتلا به دیابت نوع  2 که قبل از این بیماری قلبی را تجربه کرده اند  و 28 درصد از افراد  شرکت کننده  دراین تحقیق را شامل می شدند، مصرف داروی Alogliptinسبب افزایش خطر بیماری  قلبی یا نارسایی قلبی نمی شود.

 نتایج این تحقیق عکس نتایج تحقیقات قبلی در این زمینه است. یافته های قبلی نشان داده بود داروی Alogliptinسبب افزایش متوسط خطر ابتلا به نارسایی قلبی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

 Alogliptinسبب افزایش میزان تولید انسولین و ممانعت  از تولید گلوکاگون می شود و به این ترتیب از افزایش قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع  2 جلوگیری میکند. معمولاً داروی Alogliptinهمراه  با سایر داروهای دیابت نوع 2 برای مدیریت  این بیماری تجویز می شود.

یافته های این تحقیق بسیار مهم هستند زیرا ابتلا به دیابت نوع 2 خود سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری  قلبی می شود. مطالعات نشان می دهد80 درصد از افراد مبتلا به دیابت بر اثر مشکلات مرتبط با قلب جان خود را از دست می دهند.

پرفسور whiteرئیس مرکز قلب Calhounمی گوید: نتایج این تحقیق جهانی نشان می دهد مصرف  Alogliptinدر بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که در معرض خطر زیاد عوارض قلبی عروقی هستند ایمن است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/mar/common-type-2-diabetes-drug-does-not-increase-risk-of-heart-disease,-study-suggests-91705668.html